“Železnice Srbije” su od petka, 28. decembra, uvele u redovan putnički saobraćaj nov dizel-motorni voz ruske proizvodnje na relaciji Subotica – Sombor – Subotica. Prvi polazak nove garniture, po redu vožnje, bio je iz Subotice u 10 sati i 22 minuta.Novi voz srpskih železnica zameniće stare putničke garniture i saobraćaće četiri puta dnevno iz Subotice za Sombor i to u: 2:59, 7:20, 10:22 i u 14:22 sata. U povratku iz Sombora za Suboticu, voz po redu vožnje polazi u 5:23, 8:48, 11:49 i 16:48 sati.
“Železnice Srbije” su od petka, 28. decembra, uvele u redovan putnički saobraćaj nov dizel-motorni voz ruske proizvodnje na relaciji Subotica – Sombor – Subotica. Prvi polazak nove garniture, po redu vožnje, bio je iz Subotice u 10 sati i 22 minuta.
Novi voz srpskih železnica zameniće stare putničke garniture i saobraćaće četiri puta dnevno iz Subotice za Sombor i to u: 2:59, 7:20, 10:22 i u 14:22 sata. U povratku iz Sombora za Suboticu, voz po redu vožnje polazi u 5:23, 8:48, 11:49 i 16:48 sati.
Ovo je jedna od dvanaest garnitura novih dizel-motornih vozova ruskog proizvođača “Metrovagonmaša” koja je uključena u redovan saobraćaj na srpskim prugama.
“Železnice Srbije” prvi put nakon tri decenije kupile su nove vozove zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke “Eurofime” od 43 miliona švajcarskih franaka.
Vozovi su namenjeni prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama i sukcesivno zamenjuju putničke “šinobuse” i “makose”, stare preko trideset godina, koje su i dalje u saobraćaju. Nove dizel- motorne garniture zameniće i vozove sa dizel lokomotivama, što će u saobraćajnom i ekonomskom pogledu biti znatno racionalnije i jeftinije.
Ruski dizel-motorni voz može da se kreće brzinom od 120 km/h, dvodelan je i ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima.